Uutiset:

26.2.2018 Foorumi päivitetty versioon 2.0.15 .
7.5.2018 Sivun näkyvyys korjattu suojatulle yhteydelle
4.6.2018 tiedotettu: Suomen ADHD-Aikuiset ry on luovuttaa foorumin ylläpidon Foorumin tukiryhmälle.
10.11.2018 tiedotettu: Teknisen siirron toteutus siirtyi, koska pöytäkirjaote siirrosta viivästyi.
12.3.2019 Foorumi siirretty uuteen osoitteeseen https://adhdaikuiset-foorumi.org
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.16
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.17
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.18

Jos ette saa aktivoitumislinkkiä sähköpostiinne tai saatte omituisia virheilmoituksia koettaessanne kirjautua tai rekisteröityä sivuille, niin tiedottakaa siitä sähköpostilla help@adhdaikuiset-foorumi.org

9.8.2022 foorumi päivitetty versioon 2.0.19
22.8.2024 foorumi päivitetty versioon 2.1.4

Main Menu

Tampere 2012

Aloittaja violetty, pe 20.01. 2012, 16:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

violetty

Tampereella käynnistyy ADHD-oireisille aikuisille vertaistukiryhmä!
Suunnitelmissa olisi pitää ryhmää jatkossa joka toinen viikko.

Ensimmäinen kerta:

Aika: tiistaina 7.2.2012 klo. 17.30-19.30

Paikka: Rautatienkatu 14 A 5, 2 krs. Omavoiman tiloissa, paina ovisummeria alhaalla kohdasta Omavoima. Päästessäsi sisälle seuraa nuolia, jotka johdattavat sinut perille.

Ilmoittaudu alustavasti joko vastaamalla tähän viestiin tai yksityisviestillä minulle. Ilmoittautuminen ei ole sitova, ryhmä pidetään joka tapauksessa riippumatta siitä tuleeko paikalle 2 ihmistä vai 15.

Jatkon kannalta olisi tietenkin parasta jos kaikki kiinnostuneet pääsisivät heti alusta asti osallistumaan! Ja tietenkin olisi myös mukava tietää kuinka monelle ihmiselle keittää kahvit jne.. Ajattelin että kahvittelu olisi heti alussa mutta asiaan voi tulla myös muutoksia.

Kysy rohkeasti jos jokin asia mietityttää sinua ryhmään liittyen. Ideat, ajatukset ja keskustelu vapaata. Toki parhaiten voit vaikuttaa ryhmään tulemalla itse paikalle ja osallistumalla!
Hope more, fear less. Abrakadabra.

tttd

pitääks olla diagnoosi?

violetty

Lainaus käyttäjältä: tttd - su 22.01. 2012, 09:48
pitääks olla diagnoosi?

Ei tarvitse olla siksi tuossa esittelytekstissä lukee et "ADHD-oireisille aikuisille.."

Hyvä silti kun kysyit niin asia tuli esille, jottei muitten lukijoitten tarvitse tuota pähkäillä.

narrimana

...kun nyt tuli siis puheeksi niin...

ei tartte tosiaan ihte lähteekään enää kysymään...:D
>>
Ajatuksia mielen joka järkeä sulattaa
>>

tttd

jos tuo 7 päivä on oikein ja toteutuu, niin vielä:

-tartteeko olla Tampereelta? Siis jos on vaik käymäs tms?

(ku just tuolloin helmikuun 7 oisin periaattes mahollisesti sielläpäin...)

narrimana

jos oon tulkinnut oikein näitä perinteitä niin melkein aina toivotaan ylläreitä tulemaan paikalle...:D

hmm... alustavasti ilmottaudun messiin... yritän vaan muistaa, etten lähde edeltävänä päivänä takaisin mänttään niin...
>>
Ajatuksia mielen joka järkeä sulattaa
>>

Puma

Ã,,äh, tulisin, mutta oon tainnu buukata itselleni jo liikaakin tekemistä. Tarvii ottaa iisisti, että saa rahallisesti tärkeet asiat ensin rullaamaan kunnolla. Saako tulla myöhemmin mukaan? :-[

violetty

Ei tarvitse olla Tampereelta ja saapi tulla vain käymäänkin, ainakin nyt alussa. Katsotaan sitten miten porukkaa siellä riittää et mitä sitten tehdään. Kun must itestäni olis kivempi suht suljettu ja tiivis ryhmä, johon kävijät oikeasti sitoutuisivat ja panostaisivat, sillein vertaistukiryhmästä saisi must eniten irti. Et aion kyllä luoda jokaiselle kerralla sellaisen ainakin suuntaa antavan rungon minkä mukaan sitten mentäisi, ettei vain ole sellaista vapaamuotoista hengausta.

Mut jos ketään ei saa sitoutettua sinne niin siinä tapauksessa tuollainen ryhmä on aika mahdottomuus. Vielä ei heitetä kuitenkaan kirvestä kaivoon. Että ehdottomasti voi tulla myöhemminkin mukaan vaikkei heti alussa pääsisikään, kirjottelen tänne sitten lisää jos koen tarpeelliseksi muuttaa asiaa.

Mut ois todella kiva jos mahdolliset kävijät sitten oikeasti haluaisivat sitoutua ja panostaa ryhmään.
Toisaalta en haluaisi nostaa kynnystä myöskään liian korkealle heti alussa. Että katsellaan. :)

tttd

Lainaus käyttäjältä: violetty - ti 31.01. 2012, 00:42
Ei tarvitse olla Tampereelta ja saapi tulla vain käymäänkin
Ok, hyvä juttu

siis nyt 7.helmikuuta

Puma

Katotaan, mä saatan sittenki päästä tulemaan sinne....

violetty

Lainaus käyttäjältä: Puma - su 05.02. 2012, 21:56
Katotaan, mä saatan sittenki päästä tulemaan sinne....

Kiva Puma jos pääset tulemaan!

Muistakaas kaikki muutkin että tämä ryhmä alkaa tänään! Kaikki tutut ja tuntemattomat. Saapi ilmestyä paikalle vaikkei olisi mitään ilmoittanutkaan.

Puma

Mä unohdin.  :-[ Oli niin paljon sähläystä muiden asioiden kans, etten muistanu että on tiistai. Tai muistin, mut vasta joskus siinä klo 18 aikaan. :-\

violetty

Lainaus käyttäjältä: Puma - ti 07.02. 2012, 18:07
Mä unohdin.  :-[ Oli niin paljon sähläystä muiden asioiden kans, etten muistanu että on tiistai. Tai muistin, mut vasta joskus siinä klo 18 aikaan. :-\

Ehkä ensi kerralla?

------

Nyt toivoisin että minulle ilmoittauduttaisiin suht sitovasti ollaanko tulossa vaiko ei. Ihan siksikin ettei paikalle tule liikaa ihmisiä. Ensimmäinen kerta onnistui hyvin ja paikalle saapui 5 ihmistä lisäkseni, joka oli oikein hyvä! Ole hyvä ja ilmoittaudu joko tämän foorumin kautta, facebookin kautta Viola Partanen tai sähköpostilla viola_p@netti.fi. (paikallaolleiden ei tarvitse erikseen ilmoittautua kuin jos ryhmään tuleminen estyy niin tämä olisi hyvä tietää)

Seuraava kerta siis tiistaina 21.2. klo. 17.30-19.30. Paikka edelleen Omavoiman tiloissa osoitteessa Rautatienkatu 14 A 5, 2 krs. Painamalla ovisummeria kohdasta Omavoima pääset sisälle.

Tervetuloa!

Solveig

Mitenkäs tämä nykyisin? En tosin ole kyllä läheskään varma, uskaltaudunko paikalle, mutta kiinnostaa silti. Jos vaikka uskaltaisikin.
"En ole ulkona kuvioista, olen pihalla." -M. Nykänen

violetty

Sori en vastannu tähän aikasemmin. Huomasin tän kyllä mutta se sitten jäi.. ja kun en ihan heti tiennyt mitä vastaan.

Me periaatteessa sovittiin että tää ryhmä ois nyt suljettu (eli ettei joka kerralle tulisi aina uusia ihmisiä) kun sinne tuli ihan hyvin kävijöitä mutta tilanne tietenkin elää koko ajan.

Mutta Tampereella on alkamassa uusi vt-ryhmä jonka politiikasta en tiedä sen tarkemmin ja kukin vertaistukiryhmähän aina itse määrittelee onko se suljettu vai avoin vai millainen (tai vaihtoehtoisesti vetäjä määrittelee tämän yksin.) Se ryhmä ei kuitenkaan sillä tavalla toimi suoranaisesti adhd-aikuiset ry:n alaisuudessa. (tosin eihän tämäkään nyt muulla tavoin toimi kuin että oon ite tän ry:n jäsen) Ja lisäksi ne taisi määritellä että se ryhmä olisi nyt 30+ ikäisille eli jos täyttää tämän kriteerin niin eikun sinne paikalle vain! Laitan sen nyt tähän samaan syssyyn kuitenkin:

Vertaistukiryhmä yli 30- vuotialle.
Tervetuloa puhumaan ja jakamaan ajatuksia arjesta, kokemuksista ja jaksamisesta. ADHD:n rikkaudesta, rankkuudesta ja rakkaudesta!

Keväällä tapaamisia on neljä:

torstai 3.5
keskiviikko 16.5
torstai 31.5
torstai 14.6

Vertaisohjaajana toimii Tuula ja taustatukena Omavoiman työntekijät.

Lisätietoja:
heidi.pukkila@omapolku.fi
0405587598
www.omapolku.fi/omavoima

Noin muuten on esim. joka toinen tiistai tuo Teehuone-juttu mistä tietoa täällä http://www.omapolku.fi/omavoima/index.php?main=3 ja sinne voi kyllä ihan vapaasti mennä/tulla ja me voidaan ite kehittää sitä toimintaa ja näitä vertaistukijuttuja ihan sen mukaan miten halutaan tai treffata ihan vapaamuotoisesti vaikka jossain kahvilassa? Kun vertaistukihan on lyhykäisyydessään ihan tätä:

"Vertaistuki on järjestelmällistä tukitoimintaa kahden ihmisen välillä tai ryhmässä. Vertaistukeen osallistuvat ovat tasavertaisia keskenään ja toimivat yleensä sekä tukijoina että tuettavina. Vertaistuki perustuu samankaltaisten elämänkokemuksien ja elämänvaiheiden läpieläneiden ihmisten keskinäiseen tasa-arvoisuuteen, keskinäiseen solidaarisuuteen, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemiseen sekä kohtaamiseen ja keskinäiseen tukeen[1]." Lähde: wikipedia