vastaamisesta
Kukaan ei ole kiinnostunut lukemaan kommentointeja tyyliin: "Olen tullut samaan tulokseen kuin sinä", tai "Kiitos vinkistä, hyvä ystävä."
Sama koskee myös henkilökohtaisia tarkentavia kysymyksiä. Selvitä kiinnostavan asian suoraan pikaviestillä.
Foorumi ei ole chatti, eikä sitä sellaisena tule käyttää.
Lyhyet kommentit, kuten: "joo, niin täälläkin", tai "joo, samanlainen olen minäkin" jne. voit lähettää mielellään yksityisenä pikaviestinä,
ehkä tässä on nyt tehty kärpäsestä härkänen ja ehkä säännöt on ainansa eläneet, ja kaipaisivat uudistamista.
itse olen kommentoinnin kohdalla sitä mieltä että luen miellelläni asiaa hipovia kommentteja, jotka sanovat jotain yllä olevan (lainauksessa olevaa) tyylistä - siis hyvin samankaltaista keskustelua kuin realimaailmanssa ihmisten kesken ei sielläkään joku sano jotain ja muut käy supsuttamassa hänen korvaansa yksityisviestejä että "hyvä homma", mutta ehkä kaikkien käyttäjien ei tarvitse sitä sanoa - ehkä riittää kun jokunen käyttäjä symppaa julkisesti. tämä sitten saattaa näyttää chättiä eli keskustelu soljuu loogisena ketjuna jossa joku sanoo jotain seuraava vastaa siihen jos tämä on chättiä niin kyllä se mielellään kuuluu keskustelupalstalle. yksityisviestien käyttö on hyvä asia jos haluaa keskustella yksityisesti mutta osa keskustelusta kuuluu yhteisöllisyyteen ja siksi se on hyvä keskustella julkisesti.
itse tullessani noin 3.5vuotta sitten foorumille mielestäni täällä ei ollut kovin paljon keskustelua, ehkä olin niin tampio että en sitä vaan löytänyt - mutta jos tuonne lääkitys osuuteen katsoo niin melkoiset top10 keskustelu aiheiden luojana olen minä.
itse en ole huomannut mitään muutakuin pelkästään positiivisen yhteisöllisyyden nostavan päätään, ja käyttäjien rohkeamman keskustelun siis nyt uusi käyttäjä voi heittää viestin "hei olen uusi, kiva foorumi teilla" - ilmeisen hömppää.
jos sääntöjä ryhdytään tulitsemaan oikein tarkasti en edes tiedä mitä tänne voisi kirjoitella - tuskin mitään.
itse lupaan yrittää pysyä paremmin alkuperäisessä aiheessa, ja kysyä jos en ymmärrä mitä edellinen tarkoittaa (julkisesti) koska jos minä en ymmärrä ehkä joku muukaan ymmärrä ohjeiden mukaan tässä kohtaa kaikki jotka eivät ymmärrä lähettäisivät yksityisviestin kirjoittajalle - on parempi siis kysyä julkisesti.