Uutiset:

26.2.2018 Foorumi päivitetty versioon 2.0.15 .
7.5.2018 Sivun näkyvyys korjattu suojatulle yhteydelle
4.6.2018 tiedotettu: Suomen ADHD-Aikuiset ry on luovuttaa foorumin ylläpidon Foorumin tukiryhmälle.
10.11.2018 tiedotettu: Teknisen siirron toteutus siirtyi, koska pöytäkirjaote siirrosta viivästyi.
12.3.2019 Foorumi siirretty uuteen osoitteeseen https://adhdaikuiset-foorumi.org
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.16
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.17
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.18

Jos ette saa aktivoitumislinkkiä sähköpostiinne tai saatte omituisia virheilmoituksia koettaessanne kirjautua tai rekisteröityä sivuille, niin tiedottakaa siitä sähköpostilla help@adhdaikuiset-foorumi.org

9.8.2022 foorumi päivitetty versioon 2.0.19
22.8.2024 foorumi päivitetty versioon 2.1.4

Main Menu

Pelisäännöistä keskustelua

Aloittaja mahtiluihu, ti 04.10. 2005, 10:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Orkidea

Palstan ilmastonmuutos (johtuisikohan tämä kaikki tästä yleisestä maailmanlaajuisesta ilmastonmuutoksesta?) ;) ) ei mielestäni ole syynä siihen, että jotkut parin vuoden takaiset käyttäjät tai sellaiset, joita oli vielä noin vuosi sitten, ovat kadonneet. Ihmisille on voinut tulla muita juttuja, elämä menee latujaan. Ehkä tarvetta täällä hengailuun ei ole enää niin paljon. Ainakin jotkut, jotka tiedän. Joku on alkanut seurustelemaan, mikä on ihan loistavaa adhd:lle. Se vie niin paljon aikaa, että palsta voi jäädä jonnekin kauemmaksi. Työ voi viedä niin paljon aikaa. Parisuhde. Oma terveys muuten. Perhe. Jne. Jne. Syitä on monia. Kaikki tosia.
AD/HD Rockn'Roll.

Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon.
Woody Allen

AD/HD ei ole sairaus, se on elämäntapa.

Orkidea

Ja vielä se, että joku voi palata takaisin tai muuttaa asennoistumistaan eli ennen aktiivi onkin nykyään passiivinen, toisin sanoen käy paikalla muttei paljon ota osaa eikä puhele. Eikä se ole minusta huono vaihtoehto. Voihan tänne tulla, vaikkei puhuisikaan.
AD/HD Rockn'Roll.

Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon.
Woody Allen

mikey_d

Jep. En ruvennutkaan syyttämään foorumin ilmapiiriä näistä kadonneista käyttäjistä, vaan tiedän että elämä ja tilanteet muuttuvat. Olen itsekin päässyt näkemään tämän valitettavan tapahtuman melkein aitiopaikalta useamman foorumin käyttäjän kohdalla.

Sama ilmiö on muuten havaittavissa myös vertaistukiryhmissä. Pari kolme vuotta ihmiset jaksavat keskimäärin niissä käydä jokseenkin aktiivisesti ja sen jälkeen alkaa hiipumaan.
A signature always reveals a man's character - and sometimes even his name.  - Evan Esar

Jalkapuu

niinpä kun tieto on ammennettu, ja oma ymmärrys on saavuttanut tavoite tason ymmmärtää mitä muut F9-sarjalaiset kokevat ja hahmottavat oman maailman saj sitä on vertailu omaansa niin voi mennä eteenpäin ja foorumi jää toiselle sijalle, tai sitten tulee/menee foorumille silloin tällöin - tilanteet muuttuu.

ilmastonmuutos jota en ole niin huomannut on varmaan tullut yhtähitaasti kuin oikea ilmastonmuutos, tosin samaan aikaan käyttäjä määrä on kasvanut, se ei omituista kyllä näy tilastoissa - sama hittimäärä, sama maxkäyttäjää samaan aikaan online...

"vierintä kitka on pienempi kuin liikkeelle lähtö kitka" // "ADHD ei ole häiriö siinä mitä aikoo, vaan siinä miten sen toteuttaa"

mikey_d

Tähän väliin offtopic tilastotietoa...

Jäsenryhmän nimi   Jäsenet  Vaadittu viestimäärä 
Inattentiivi17220
Aloittelija10121
Oppipoika7250
Kisälli61100
Taitaja24250
Mestari9500
ADDikti91000

Nopeasti laskettuna ADDikteilla, jotka edustavat noin 0.3%:a foorumin rekisteröidyistä käyttäjistä, on täällä yhteensä noin 12400 viestiä, joka vastaa noin 26%:a KAIKISTA foorumin viesteistä.
Mestareilla tilanne on sellainen, että myös he edustavat noin 0.3%:a foorumin käyttäjistä ja heidän kirjottamanaan on noin 5900 viestiä, mikä vasta noin 12%:a foorumin viesteistä.
A signature always reveals a man's character - and sometimes even his name.  - Evan Esar

Jalkapuu

uups... (olen ADDikti)

siis noin 160 kirjoittavaa käyttäjää, joista kaikki eivät ole enää aktiivisia kirjoittajia - aika vähän väkeä loppujen lopuksi
"vierintä kitka on pienempi kuin liikkeelle lähtö kitka" // "ADHD ei ole häiriö siinä mitä aikoo, vaan siinä miten sen toteuttaa"

nuokku

Itsekin ehkä kaipaisin tiukempia aiherajauksia ja monella foorumilla on eritelty alueet, joissa on vakavampaa ja kevyempää asiaa. On siis alueita joissa halipusit ja onelinerit ovat sallittuja ja alueita joissa niitä ei suvaita. Itse tykkään kovasti lueskella näkökulmalla, jossa tiukka moderointi on pitänyt foorumin toimivana ja modet ovat hyvinkin tiukkoja mikäli mennään henkilökohtaisuuksiin tai muuten töppäillään.

Itse toivoisin varsinkin asiakirjoituksissa lähteen mainintaa ja sitten sitä että käännettäisiin ainakin jutun tärkein pointti, sekä tiivistettäisiin, millä perusteilla siihen on päädytty, suomeksi. On raskasta lukea pitkää englanninkielistä tekstiä ja etsiä sieltä olennaista. Täälläkin on monentasoista kielitaitoa ja meitä yhdistävä rajoite saattaa tuottaa monelle vaikeuksia vieraan kielen kanssa, joten koetetaan huomioida toisemme tässäkin asiassa. 

tohina

Mun mielestäni siinä ei ole pätkääkään tylsyyttä jos edes pyritään ottamaan toiset huomioon.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be." -A. Einstein

mikey_d

Olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla kun nuokku. Kyllä nuo molemmat mahtuvat tänne foorumille, mutta eivät sikinsokin toistensa seassa vaan kummatkin enemmän taikka vähemmän omissa karsinoissaan.

Jalkapuu

Lainaus käyttäjältä: nuokku - pe 22.06. 2007, 22:56
kaipaisin tiukempia aiherajauksia ja monella foorumilla on eritelty alueet, joissa on vakavampaa ja kevyempää asiaa. On siis alueita joissa halipusit ja onelinerit ovat sallittuja ja alueita joissa niitä ei suvaita.
olen samaa mieltä että halipusi ja yhden "joo samaa mieltä" viestit voisi karsia joistain ketjuista pois huumoripuolella ne tietysti voisi olla, vakavempana voisi olla media (siellä kyllä median juttua pitäisikin kommentoida..), ja lääkitys-fakta, lääkitys-kokemukset. ehkä olisi hyvä eriyttää.

Lainaus käyttäjältä: satu - su 24.06. 2007, 21:52
Lainaus käyttäjältä: J_1ka-quu - ma 18.06. 2007, 20:16
en myöskään ole niin vainoharkainen että pelkäisin että minut tai tuttavani tunnistettaisiin kirjoituksistani, jos siis muuten minua ei tunnisteta. en siis pisteile joka on mielestäni huono historian kirjoitusta
.....sinä olisit murrosikäinen nuori ja adhd-äitisi huolimattomuuksissaan kertoisi jotain sinusta... Kun äiti sitten poistaa viestin ja jättää tilalle vaikka hymiön, eikö se olisi ok?

mielestäni adhd äiti on kuitenkin täällä (ehkä nimimerkin turvin, ja sähköpostipiiloitettuna), joten nimettömänä - niin jos ei se adhd äiti kirjoittele pojastaan nimellä niin mitään syytä sensuuriin ei ole. ja jos se hymiö sitten kuitenkin sinne tulee niin olisi muitakohtaan fiksua laittaa syy ja seuraus... siis selittää miksi .. keskustelussa on piste.

Jalkapuu

Lainaus käyttäjältä: satu - su 24.06. 2007, 21:52
...häiritsevät sinua, minua taas monenlaisen moskan jättäminen toisten luettavaksi. Minusta on järkevää, että viestejä saa muokata,
Lisään vielä ettei jää epäselväksi, tottakai saa muokata mutta asia sisältöä ei vaisi mielestäni muuttaa oleellisesti. esimerkiksi jos kysyn "oletko mielestäsi älykäs" ja siihen väki vastaa että "juu" "olen tietysti" sitten muutan kysymykseni "oletko tyhmä ?" niin tämä muokkaus ei ole oikein muita kohtaan.

* muokkaaminen on kirjoitusvirheen korjaamista, linkin lisäys lähteeseen, tai asemoinnin / kappalejaon lisäämistä yms - pikku viilausta, =muokkausta. - ei Lada Nivastakaan saa muokata SL-sarjan mersua - tulee muutosprosentit täyteen, ja uuden autoveron maksaminen.

* moskan poistaminen - ei kirjoita moskaa.

satu

Lainaus käyttäjältä: J_1ka-quu - ma 25.06. 2007, 10:00
esimerkiksi jos kysyn "oletko mielestäsi älykäs" ja siihen väki vastaa että "juu" "olen tietysti" sitten muutan kysymykseni "oletko tyhmä ?" niin tämä muokkaus ei ole oikein muita kohtaan.
;D

...eipä tietenkään. Hyvät tavat, toisten kunnioitus ja huomioiminen pitäisi automaattisesti kuulua asiaan, siitä varmaan olemme kaikki samaa mieltä.

Jalkapuu

yhden  ;) kirjoitan vain omasta puolestani ja omista mielipiteistäni sekä saatan joskus linkkauttaa tänne omasta halustani jonkun toisen tekemän dokumentin, jonka katson olevan mahdollisesti hyödyllinen myös mahdollisesti muillekin.

joustoa ja sympatiaa - on ja eihän täällä mihinkään pakoteta, mutta toisealta toivotaan enemmän ryhtiä ja rakennetta foorumille. ei täydellistä moderointia varmaankaan voida pyytää ry:n resurseilta, joten omavalvonta on varmaankin paras keino saavuttaa tämä ryhti ja rakenne foorumille. kuten aikaisemmassa viestissäni totesin voi "huono/pahan/ei-miuluisan" teksin poistaa mutta onko mahdottomuus laittaa siihen pieni edit: poistan tekstin koska.... teksin pääpiirteet olivat nämä ... varsinkin jos ks tekstin jälkeen muut ovat keskustelleet ks viestin sisällöstä.

:D kyllä minä symppaan

Orkidea

Kai jokaisella on oikeus poistaa tai muokata omia viestejään. Ei niillä ole mitään ikuisuus- ja pyhäinjäännösarvoa. Ei minusta eikä minulle ainakaan.
AD/HD Rockn'Roll.

Woody Allen

Jalkapuu

Lainaus käyttäjältä: satu - ma 25.06. 2007, 21:29
...vanhoja viestejä en kuitenkaan jaksa tämän perusteella ruveta editoimaan ::)
joo ei kai sitä kukaan vaadikkaan  :D, eikä niillä vanhoilla viesteillä oikein taida olla uutisarvoakaan - tietysti uusille käyttäjille kaikki on uutta ja voi lukea vanhojakin jutttuja - itse katson vaan uudet viesti kohtaa/tai lukemattomat viestit.