et vaan osaa
hypit vaan ne viestit yli, kuten jonkun yksittäisen kirjoittajan
voi siinäkin mennä pari vuotta tai enempi, mut yritä edes 
Osaan kohtuullisesti, mutta se vaatii usein uuvuttavan paljon keskittymistä ja pohtimista. Usein hypin harmistuneena ylikin, mutta jos asia on tärkeä tai kommentti on kohdistettu suoraan minulle, joudun kysymään tarkennusta.
hypi viestien yli, hypi kirjoittajan yli, älä lue jne... sehän se on on se "ohje" jota viljellään. Jos ärsyttää, harmittaa, ei kestä, uuvuttaa jne
tarkennuksia ja kannattaa kysellä, se on hyvä vaan
et kai väitä, että rentous/huolettomuus/huumorintaju ei olis pelottavaa? 
kyllä ne voi olla, niih! 
Ja tämä on toinen hyvä esimerkki. En ymmärrä päätelmää ja reaktiota. Pelko oli Dopssin lisäys ja itse taas viittasin osuvuudella siihen kuinka huolettomasti se lähti pois asiasta kenenkään keskeyttämättä.
Kiitos, pelko tosiaankin on Doppsin lisäys.
Huumori pelottaa joitakin
Rentous pelottaa joitakin
Jep ja tuo, "Rentous/huolettomuus/huumorintaju...".
http://adhd-aikuiset.org/bbs/index.php?topic=3420.0 Se on hyvä ketju, (ihan esimerkiksikin siitä "OT-kirjoittelusta", tosin en voi tietää, onko se "katkaistu" pelon vuoksi, tai liikkunut välillä ohi aiheen jostain muusta syystä, en voi tietää)
Tuossa ne as-palstan säännöt:
http://adhd-aikuiset.org/bbs/index.php?topic=5431.msg101248#msg101248Toisinaan tämä yleinen huolettomuus ja huumorintaju ei pelota, mutta ahdistaa.
ok ja kiitos
Tosin joudun vielä tarkistamaan, tajusinko "oikein":
Tämän yleinen huolettomuus ja huumorintaju toisinaan ahdistaa.
Ja edelleen korostan: minua ei haittaa yksittäinen asiaan sopiva vitsailu ja huumoria arvosta, mutta ahdistaa jos siitä tulee itse tarkoitus ja varsinkin jos se lähtee kierteeseen.
Kiitos ja hyvä
Niin mikä olisikaan niin "heikkoa" ja arvoperustainen, ettei siitä voisi vitsailla, kestäisi huumoria, naurua?
Keisarin uudet vaatteet?
Keräsin ja listasin foorumilta ketjuja joissa tuota "älä lue", "hyppää yli" jne ja piikittelystä (en ny laita listaa) joka ainakin sivuaa aihetta:
Mutta oma heittoni tuosta 'pelosta' oli ihan aiheeseen liittyvää piikittelyä niitä kohtaan, jotka eivät osallistu keskusteluun joko sen takia, että heille aihe on liian pelottavaa lukea ja ajatella
tästä tuli kyl paljon sekavampi, en tiedä saatko almar minkäänlaista tolkkua tästä?