Kirjoittaja Aihe: Pelisäännnöistä keskustelua  (Luettu 8092 kertaa)

Poissa dopss

• Foorumin tukijalka
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pelisäännnöistä keskustelua
« Vastaus #60 : Ma 24.11. 2008, 00:57 »
et kai väitä, että rentous/huolettomuus/huumorintaju ei olis pelottavaa? ;D
kyllä ne voi olla, niih! ;)
Ja tämä on toinen hyvä esimerkki. En ymmärrä päätelmää ja reaktiota. Pelko oli Dopssin lisäys ja itse taas viittasin osuvuudella siihen kuinka huolettomasti se lähti pois asiasta kenenkään keskeyttämättä.

Kas.

Muakin ärsytti tuo tttd:n mukahauska-juttu joka vääristi sun ja mun viestit.

Mutta oma heittoni tuosta 'pelosta' oli ihan aiheeseen liittyvää piikittelyä niitä kohtaan, jotka eivät osallistu keskusteluun joko sen takia, että heille aihe on liian pelottavaa lukea ja ajatella, tai sen takia, että heitä häiritsee että moisesta aiheesta edes puhutaan foorumilla (jonka pitäisi tietysti toimia heidän ehdoillaan, kokonaisuudessaan), joten tullaan sotkemaan / keskeyttämään / harhauttamaan keskustelun soljuminen. Tietenkin aivan viattomin motiivein ja puhtaasti hyvässä hengessä, asianomaisten mielestä.

Tämä taisi siis mennä kastiin, josta aiemmin mainitsit, ettet kiinnitä huomiota 'piiloviesteihin' suoran ilmaisun takaa, vai?
"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!" R.D.Laing

Poissa Marsu

• Mestari
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #61 : Ma 24.11. 2008, 13:18 »
Rakkaat ystävät, modeillakin on oma elämänsä ja aina ei ehdi silmä kovana lukemaan jokaista tekstiä jota tänne kirjoitetaan. Helpottaisi kummasti, jos esim. minulle laitettaisiin yksityisviestillä tieto asiattomasta kirjoituksesta tai käytöksestä jne. Aikaa kun on rajallisesti, meitä modeja ei juuri auta se, että palstalla motkotetaan yleisesti valvonnan puuttumisesta. Tieto tulee meille huomattavasti nopeammin yks.viestillä.

Kiitos,

marsu

Poissa dopss

• Foorumin tukijalka
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #62 : Ma 24.11. 2008, 14:08 »
Tietty modejen ois ehkä aiheellista määritellä, mihin sitä valvontaa halutaan käyttää.

Tähän asti itse kirjoittajat on tehny toinen toistaan utopistisempia vaatimuksia, mitä foorumilla tulisi olla ja mitä ei tulisi olla..  ;)  ;D
"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!" R.D.Laing

Poissa tttd

• Foorumin tukijalka
« Vastaus #63 : Ti 25.11. 2008, 02:20 »
et vaan osaa ;)
hypit vaan ne viestit yli, kuten jonkun yksittäisen kirjoittajan
voi siinäkin mennä pari vuotta tai enempi, mut yritä edes ;)
Osaan kohtuullisesti, mutta se vaatii usein uuvuttavan paljon keskittymistä ja pohtimista. Usein hypin harmistuneena ylikin, mutta jos asia on tärkeä tai kommentti on kohdistettu suoraan minulle, joudun kysymään tarkennusta.
hypi viestien yli, hypi kirjoittajan yli,  älä lue jne... sehän se on on se "ohje" jota viljellään. Jos ärsyttää, harmittaa, ei kestä, uuvuttaa jne
tarkennuksia ja  kannattaa kysellä, se on hyvä vaan
Lainaus
et kai väitä, että rentous/huolettomuus/huumorintaju ei olis pelottavaa? ;D
kyllä ne voi olla, niih! ;)
Ja tämä on toinen hyvä esimerkki. En ymmärrä päätelmää ja reaktiota. Pelko oli Dopssin lisäys ja itse taas viittasin osuvuudella siihen kuinka huolettomasti se lähti pois asiasta kenenkään keskeyttämättä.
Kiitos, pelko tosiaankin on Doppsin lisäys.
Huumori pelottaa joitakin
Rentous pelottaa joitakin

Jep ja tuo,  "Rentous/huolettomuus/huumorintaju...".
http://adhd-aikuiset.org/bbs/index.php?topic=3420.0
Se on hyvä ketju, (ihan esimerkiksikin siitä "OT-kirjoittelusta", tosin en voi tietää, onko se "katkaistu" pelon vuoksi, tai liikkunut välillä ohi aiheen jostain muusta syystä, en voi tietää)
Tuossa ne as-palstan säännöt: http://adhd-aikuiset.org/bbs/index.php?topic=5431.msg101248#msg101248
Lainaus
Toisinaan tämä yleinen huolettomuus ja huumorintaju ei pelota, mutta ahdistaa.
ok ja kiitos
Tosin joudun vielä tarkistamaan, tajusinko "oikein":
Tämän yleinen huolettomuus ja huumorintaju toisinaan ahdistaa.
Lainaus
Ja edelleen korostan: minua ei haittaa yksittäinen asiaan sopiva vitsailu ja huumoria arvosta, mutta ahdistaa jos siitä tulee itse tarkoitus ja varsinkin jos se lähtee kierteeseen.
Kiitos ja hyvä
Niin mikä olisikaan niin "heikkoa" ja arvoperustainen, ettei siitä voisi vitsailla, kestäisi huumoria, naurua?
Keisarin uudet vaatteet?

Keräsin ja listasin foorumilta ketjuja joissa tuota "älä lue", "hyppää yli" jne ja piikittelystä (en ny laita listaa) joka ainakin sivuaa aihetta:

Mutta oma heittoni tuosta 'pelosta' oli ihan aiheeseen liittyvää piikittelyä niitä kohtaan, jotka eivät osallistu keskusteluun joko sen takia, että heille aihe on liian pelottavaa lukea ja ajatella
tästä tuli kyl paljon sekavampi, en tiedä saatko almar minkäänlaista tolkkua tästä?

almar

• Vieras
« Vastaus #64 : Ti 25.11. 2008, 13:16 »
tästä tuli kyl paljon sekavampi, en tiedä saatko almar minkäänlaista tolkkua tästä?
Joo selvää on. Minun puolestani tämä asia on nyt ymmärrettävästi käsitelty.

Marsa

• Vieras
« Vastaus #65 : Pe 23.01. 2009, 21:05 »
  ”Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem”  ;)

Poissa tttd

• Foorumin tukijalka
« Vastaus #66 : Ke 04.02. 2009, 09:34 »
 :-*
eli
KISS
eli
Keep It Simple, "Suomen AD/HD-Aikuiset ry"

voihan Ockhamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi sentään
niin sen pitää olla, niin juurikin:

”Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem”