Uutiset:

26.2.2018 Foorumi päivitetty versioon 2.0.15 .
7.5.2018 Sivun näkyvyys korjattu suojatulle yhteydelle
4.6.2018 tiedotettu: Suomen ADHD-Aikuiset ry on luovuttaa foorumin ylläpidon Foorumin tukiryhmälle.
10.11.2018 tiedotettu: Teknisen siirron toteutus siirtyi, koska pöytäkirjaote siirrosta viivästyi.
12.3.2019 Foorumi siirretty uuteen osoitteeseen https://adhdaikuiset-foorumi.org
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.16
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.17
4.7.2021 foorumi päivitetty versioon 2.0.18

Jos ette saa aktivoitumislinkkiä sähköpostiinne tai saatte omituisia virheilmoituksia koettaessanne kirjautua tai rekisteröityä sivuille, niin tiedottakaa siitä sähköpostilla help@adhdaikuiset-foorumi.org

9.8.2022 foorumi päivitetty versioon 2.0.19
22.8.2024 foorumi päivitetty versioon 2.1.4

Main Menu

Ärähdys ja (Herra ylivalvojaa ottaa aivoon käytös foorumilla...)

Aloittaja Jalkapuu, to 30.10. 2008, 07:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jalkapuu

tässä syksyn mittaan on tullut paljon enemmän ylläpidolle viestiä foorumilla rähinöimisestä ja ikävästä kirjoittelusta. Yksittäisiin kirjoituksiin voidaan puuttua mutta se ei varmaan ole idea että niitä alettaisiin muokkaamaan tai poistamaan enemmän eikä aikakaan taitaisi riittää siihen.

mutta kokeilkaapas riitapukari, agigaattorit, ja provokaattorit yms yms ja tavalliset keskustelijat - siis jokainen siirtää realimaailmankeskustelu sääntöjä foorumillekin käyttöön;

* Älkää lainatko isoja pätkiä toisten tekstiä, kun tuntuisi realissakin aika omituiselle että siellä kaivaisi jonkun toisen sanomisesta tarkan kopioin ja siitä vääntelisi jotain pätkiä omaan käyttöön sopivaksi, tai kopsaa jonkun valtavan pitkän pätkän

* Älkää editoiko omia tekstejänne kuin ihan vaan kirjoitusvirhe muotoilu mielessä tai jos on joku linkki jäännyt laittamatta jonnekin ... editoinnin idea on kuitenkin olla muuttamatta sisältöä (epäilen että lainaus vimma virus, on jopa tullut tästä tekstien jatkuvasta muuttumisesta)

* hankalaa niinkuin tämäkin on älkää yrittäkö sanoa viimeistä sanaa keskusteluun, siis jos tuntuu että keittää niin antaa keittää ja vaihtaa aihetta.

"vierintä kitka on pienempi kuin liikkeelle lähtö kitka" // "ADHD ei ole häiriö siinä mitä aikoo, vaan siinä miten sen toteuttaa"

SkizoKitty

#1
Kiitokset Jalka-sedälle. Tähän pitäis kyllä lisätä sekin, että jotain kohteliaisuutta kirjotteluun, toisten henkilökohtaisuuksien sörkintä ei ole asiallista!  >:(
"Mitä? En kuullut, kun rupesin miettimään pyramideja... Miten ovatkin ne sen aikasilla välineillä saaneet aikaiseksi... Minulla on nykyaikaset välineet, enkä saa mitään aikaseksi..." -Pekka Routalempi

dopss

#2
Agree.

Se mistä on juteltu jossain muualla ku foorumilla, kuuluis mun mielestä pitää erillään - henk.koht. jutut ja viittaukset niihin ei julkiseen levitykseen kuulu.
"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!" R.D.Laing

Jalkapuu

#3
pysytäänpä alkuperäisessa asiassa siis käyttäytymissäännöissä
"vierintä kitka on pienempi kuin liikkeelle lähtö kitka" // "ADHD ei ole häiriö siinä mitä aikoo, vaan siinä miten sen toteuttaa"

puheenjohtaja

#4
Lainaus käyttäjältä: dopss - la 01.11. 2008, 21:53
Agree.

Se mistä on juteltu jossain muualla ku foorumilla, kuuluis mun mielestä pitää erillään - henk.koht. jutut ja viittaukset niihin ei julkiseen levitykseen kuulu.

Tämä on kyllä osa käyttäytymissääntöä.

Privaviestejä ja niiden sisältöä ei lainailla kaikille näkyvissä keskusteluissa.

Vertaistukitoiminnassa muutenkin muistettava periaate on, että "mitä täällä kuulet näet, se tänne jää".

Kaikessa vertaiskeskustelussa täälläkin muistettava periaate: "kerrotaan omista kokemuksista ja tuntemuksista niiden suhteen."

Vertaisrymissä ja myös täällä: "Ei arvostella muita eikä neuvota, ellei toinen neuvoa pyydä."

Ylläpidolla ja moderaattoreilla on vertaistukiryhmän vetäjän "tehtävä", he tarvittaessa ohjaavat keskustelua, jos mennään ohi asian ja ei noudateta pelisääntöjä.

- Ritva